A w twojej firmie kto bloguje?

Marketing treści

Marketing treści

Dziś trafiłem na ciekawą prezentację „50 Stats You Need to Know About Content Marketing”. W wielu miejscach nawiązuje do prezentacji, którą omawiałem w zeszłym roku we wpisie „Benchmarki, czyli czego można się nauczyć od innych”, ale w rozszerzonym kontekście. O ile wcześniej była mowa o wpływie treści na stronę, teraz już wyraźnie mówimy o tzw. marketingu treści (Content Marketing). Całą prezentację umieszczam na końcu, ale wcześniej chciałbym wyciągnąć kilka ciekawostek.

“Content Marketing is taking over the marketing industry”

Oczywiście dane przywołane w prezentacji są fragmentaryczne, dotyczą różnych okresów oraz zakładam, że głównie krajów anglosaskich, ale nie zmienia to trendu, który jest globalny.  A jaki jest to to trend? Marketing treści zaczyna dominować w branży marketingowej.

Warto zapamiętać generalne wnioski:

  1. Blogowanie generuje większy ruch i więcej leadów.
  2. Treść jest benzyną uspołecznionego internetu
  3. Treści zwiększają zaangażowanie oraz lojalność wobec marki
  4. Treści wizualne przyciągają konsumentów
  5. Marketing treści generuje leady
  6. Inwestycje w marketing treści są krytycznym czynnikiem w budowaniu biznesu

W ich kontekście warto spojrzeć na pracowników swojej firmy i rozejrzeć się za osobą, która potrafiłaby przełożyć te wnioski na konkretne treści.

Ciekawostki, które wpadły mi w oko

  • Ponad połowa firm nie posiada osoby w organizacji odpowiadającej za dystrybucję treści (Econsultancy 2012).
  • Większość marketerów uważa, że markowe treści (branded content) jest bardziej efektywny niż reklama w prasie, wysyłka e-mail czy PR (Custom Content Council 2011).
  • Blogi są wyjątkowo wartościowe z perspektywy SEO (Content+ 2013, Marketing Sherpa 2013).
  • Firmy z blogami mają dwa razy więcej leadów niż te bez (Content+ 2013).
  • Klienci preferuje informacje przekazywane poprzez artykuł niż reklamę (Content+ 2013).
  • Klienci wierzą, że firmy tworzące dedykowane treści budują z nimi silniejszą więź (Custom Content Council 2011).
  • Wpisy z grafiką generują dwa razy więcej obejrzeń, niż te bez (Content+ 2013).
  • Marketing treści kosztuje mniej niż tradycyjny marketing (Demand metric 2013).
  • Średnio, jeden dolar wydany na marketing treści, generuje trzy razy więcej leadów niż marketing tradycyjny (Demand metric 2013).

Cała prezentacja poniżej:

Przy okazji szukania grafiki do wpisu, trafiłem na infografikę, która w ciekawy sposób pokazuje różnice pomiędzy tradycyjnym marketingiem, a marketingiem treści.

Traditional Publicity VS Content Marketing

Traditional Publicity VS Content Marketing

Good night and good luck.

Advertisements

Tagi: , , ,

Jedna odpowiedź to “A w twojej firmie kto bloguje?”

  1. http://enruzzle.hiandroid.com/1218085 Says:

    The motion sensor enables you to swipe, wave, and perform a
    variety of other gestures that are recognised by the sensor and used to control various features of the
    phone. It also seems that Samsung is going to go for a more modern and
    expensive looking design. Samsung packs its new smartphones with either a dual-core 1.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


%d blogerów lubi to: