Przyszłość jest kobietą

Osoby obserwujące dane i dyskusje z krajów technologicznie przodujących nie powinny mieć wątpliwości, że przyszłość należy do kobiet. Dlatego z zainteresowaniem wybrałem się na konferencję „Customer Empowerment, czyli klient ma głos” o szczególnie intrygującym podtytule „Czego pragną kobiety”.  Agata Młynarska

Organizatorem spotkania był właściciel portalu prekursorki.pl – firma 2mgroup. Marketing Solutions s.c.. Oba te podmioty są ciekawe. Portal Prekursorki ma służyć do poznawania opinii o produktach i  śledzić informacje z pierwszej, kobiecej, ręki. Dziwi mnie to, że dopiero teraz go poznałem, bo swego czasu bardzo kibicowałem idei platform WOMM. Zaś firma 2mgroup szczególnie zaintrygowała mnie ofertą outsourcingu marketingowego. Jednak dopiero rozmowa z pracownikami daje ciekawy wgląd w to, co robią. Przy tej okazji chciałem podziękować i pogratulować fajnego eventu dziewczynom z 2mgroup, Kasi Ptaszyńskiej i Adzie Kozłowskiej. Mam nadzieję, że będę miał okazję spotkać Was podczas kolejnych, podobnych wydarzeń.

Do rzeczy. We wtorek, 6 listopada, w Endorfinie w Pałacu Zamoyskich, nabita sala miała okazję posłuchać 10 wystąpień. Niestety, ja widziałem tylko kilka z nich, ale szczególnie jedno utkwiło mi w pamięci. Jednak najlepsze zostawiam na koniec. Poniżej prelekcje, które zwróciły moją uwagę.

Agnieszka Burska–Wojtkuńska z PBS

Omawiała jak przełamać stereotypy, by komunikować skuteczniej. W moim odczuciu prezentacja bardzo na wyrost. Opowiadanie jakie są kobiety na przykładach kampanii globalnych i przenoszenie poziomu emancypacji z innych rynków na grunt Polski może być dużą pułapką. Można znaleźć takie kobiety w kilku dużych polskich miastach, ale są zdecydowaną mniejszością. Co zresztą w kuluarach potwierdzali słuchacze.

Oskar Jedynasty z GetResponse

Prezentacja o newsletterach i e-mailingach, które angażują kobiety. Kilka praktycznych porad jak pisać newsletter, aby zwiększyć klikalność albo aby w ogóle został otworzony. Jedna rzecz mnie uderzyła –  liczby. Stałe pokazywanie badań ze Stanów jest dość męczące. Czy tak trudno o własne badania? W tym kontekście SARE wypada o wiele lepiej.

Tomasz Rudolf z Innovatiki

Opowiadał „Jak skutecznie angażować klientów w tworzenie przełomowych innowacji”. Prezentacja czterech  sposobów wykorzystania klienta. Oczywiście w ramach crowdsourcingu. Przyjemna prezentacja, choć zabrakło mi informacji jak można napędzać ten mechanizm.

Najciekawsze wystąpienie, czyli Agata Młynarska

Znana dziennikarka i konferansjerka, szefowa zespołu Nowych Projektów w Telewizji Polsat opowiadała o swoim projekcie – portalu onaonaona.com. Co mnie przekonało? Po pierwsze, sposób prezentacji był inny niż wszystkie wcześniej.  Slideshow z samymi zdjęciami oraz empatyczna opowieść Pani Agaty przykuwały uwagę. Po drugie, osoba spoza branży per se reklamowej, realizuje własnym sumptem projekt marketingowy w filozofii 360 stopni.

W ramach projektu kobiety są angażowane poprzez:

portal onaonaona.com;

lokalne kluby ONA;

– cykl festiwali dla kobiet “Teraz One” w różnych miastach w Polsce.

Z mojej perspektywy jest to idealny partner reklamowy, zapewniający dosłownie potrójne wzmocnienie komunikatu. Do tego nastawienie na kobiety, które chcą coś w sobie zmienić tzw. poszukujące. W zasadzie nie ma lepszej grupy do działań marketingowych niż osoby, które chcą zmieniać swoje nawyki.

Pani Agata wie, że ma już wszystko do prowadzenia skutecznych akcji. W tym momencie poszukuje firm, które dostarczą paliwa do coraz szerszych działań. Pytanie jak długo będzie czekać, aż jakiś marketer się obudzi?

Good night, and good luck!

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz