Osoby obserwujące dane i dyskusje z krajów technologicznie przodujących nie powinny mieć wątpliwości, że przyszłość należy do kobiet. Dlatego z zainteresowaniem wybrałem się na konferencję „Customer Empowerment, czyli klient ma głos” o szczególnie intrygującym podtytule „Czego pragną kobiety”.
Organizatorem spotkania był właściciel portalu prekursorki.pl – firma 2mgroup. Marketing Solutions s.c.. Oba te podmioty są ciekawe. Portal Prekursorki ma służyć do poznawania opinii o produktach i śledzić informacje z pierwszej, kobiecej, ręki. Dziwi mnie to, że dopiero teraz go poznałem, bo swego czasu bardzo kibicowałem idei platform WOMM. Zaś firma 2mgroup szczególnie zaintrygowała mnie ofertą outsourcingu marketingowego. Jednak dopiero rozmowa z pracownikami daje ciekawy wgląd w to, co robią. Przy tej okazji chciałem podziękować i pogratulować fajnego eventu dziewczynom z 2mgroup, Kasi Ptaszyńskiej i Adzie Kozłowskiej. Mam nadzieję, że będę miał okazję spotkać Was podczas kolejnych, podobnych wydarzeń.
Do rzeczy. We wtorek, 6 listopada, w Endorfinie w Pałacu Zamoyskich, nabita sala miała okazję posłuchać 10 wystąpień. Niestety, ja widziałem tylko kilka z nich, ale szczególnie jedno utkwiło mi w pamięci. Jednak najlepsze zostawiam na koniec. Poniżej prelekcje, które zwróciły moją uwagę.
Agnieszka Burska–Wojtkuńska z PBS
Omawiała jak przełamać stereotypy, by komunikować skuteczniej. W moim odczuciu prezentacja bardzo na wyrost. Opowiadanie jakie są kobiety na przykładach kampanii globalnych i przenoszenie poziomu emancypacji z innych rynków na grunt Polski może być dużą pułapką. Można znaleźć takie kobiety w kilku dużych polskich miastach, ale są zdecydowaną mniejszością. Co zresztą w kuluarach potwierdzali słuchacze.
Oskar Jedynasty z GetResponse
Prezentacja o newsletterach i e-mailingach, które angażują kobiety. Kilka praktycznych porad jak pisać newsletter, aby zwiększyć klikalność albo aby w ogóle został otworzony. Jedna rzecz mnie uderzyła – liczby. Stałe pokazywanie badań ze Stanów jest dość męczące. Czy tak trudno o własne badania? W tym kontekście SARE wypada o wiele lepiej.
Tomasz Rudolf z Innovatiki
Opowiadał „Jak skutecznie angażować klientów w tworzenie przełomowych innowacji”. Prezentacja czterech sposobów wykorzystania klienta. Oczywiście w ramach crowdsourcingu. Przyjemna prezentacja, choć zabrakło mi informacji jak można napędzać ten mechanizm.
Najciekawsze wystąpienie, czyli Agata Młynarska
Znana dziennikarka i konferansjerka, szefowa zespołu Nowych Projektów w Telewizji Polsat opowiadała o swoim projekcie – portalu onaonaona.com. Co mnie przekonało? Po pierwsze, sposób prezentacji był inny niż wszystkie wcześniej. Slideshow z samymi zdjęciami oraz empatyczna opowieść Pani Agaty przykuwały uwagę. Po drugie, osoba spoza branży per se reklamowej, realizuje własnym sumptem projekt marketingowy w filozofii 360 stopni.
W ramach projektu kobiety są angażowane poprzez:
– cykl festiwali dla kobiet “Teraz One” w różnych miastach w Polsce.
Z mojej perspektywy jest to idealny partner reklamowy, zapewniający dosłownie potrójne wzmocnienie komunikatu. Do tego nastawienie na kobiety, które chcą coś w sobie zmienić tzw. poszukujące. W zasadzie nie ma lepszej grupy do działań marketingowych niż osoby, które chcą zmieniać swoje nawyki.
Pani Agata wie, że ma już wszystko do prowadzenia skutecznych akcji. W tym momencie poszukuje firm, które dostarczą paliwa do coraz szerszych działań. Pytanie jak długo będzie czekać, aż jakiś marketer się obudzi?
Good night, and good luck!
Tagi: 2mgroup. Marketing Solutions s.c., Ada Kozłowska, Agata Młynarska, Agnieszka Burska–Wojtkuńska, Customer Empowerment, eventu, GetResponse, Innovatika, Kasia Ptaszyńska, Kobiety, Marketing do kobiet, marketing solutions, ONA, onaonaona, Oskar Jedynasty, PBS, prekursorki, Tomasz Rudolf
Dodaj komentarz